Wymiana kasy fiskalnej kiedy i jak

Jak wiadomo zawsze zdarzają się awarie. Także w przypadku kasy fiskalnej. U mnie się taka zdarzyła. Chciałam ją wymienić i dowiedziałam się, że robi się ją w kilku przypadkach, o czym nie miałam zielonego pojęcia. Po pierwsze – zwykła awaria, której serwis nie jest w stanie naprawić albo awaria pamięci fiskalnej. Dowiedziałam się, że występuje niezwykle rzadko. Można wtedy dokonać odczytu przed Urzędem Skarbowym, potem wymienić pamięć. A co, jeśli nie jest możliwe dokonanie odczytu?

Wtedy urządzenie należy wysłać do producenta i dokonać odczytu laboratoryjnego. Kiedy jeszcze konieczna jest wymiana kasy fiskalnej? Otóż wtedy, gdy nastąpiło zapełnienie pamięci. Każda pamięć ma przecież ograniczona ilość miejsca. W kasie fiskalnej zależy od ilości raportów dobowych. Tutaj podobnie jak poprzednio – dokonujemy odczytu przed Urzędem Skarbowym, a następnie – wymieniamy pamięć. Jeszcze jedna sytuacja, kiedy wymiana kasy fiskalnej jest konieczna to zmiana numeru NIP. Może się to stać podczas przekształcenia firmy. Numer ten jest bowiem na stałe wpisany do pamięci. I tutaj także należy dokonać jej odczytu przed Urzędem Skarbowym. Należy wypełnić odpowiedni formularz i pracownik wypełnia protokół z takiego odczytu. Ale czy pamięć możemy kupić i wymienić ją sami….? Otóż nie! Taka wymiana może być tylko i wyłącznie dokonana przez serwis producenta. Oczywiście, jeśli kasę kupiliśmy w dobrym sklepie – wszystkim zajmują się często oni, bowiem posiadają serwis. Niestety
taka wymiana może potrwać nawet kilka dni. Po wymianie pamięci urządzenie znów musi zostać zaprogramowane. W takim przypadku zgłoszenie kasy fiskalnej w Urzędzie Skarbowym musi nastąpić jeszcze raz.  Zabiera to mnóstwo czasu, który znacznie oszczędzimy, jeśli będziemy kupować kasę fiskalną w odpowiednim miejscu.
Wszystkie urządzenia elektroniczne są zawodne i nic nie ma na to wpływu. Musimy nauczyć się z tym żyć i funkcjonować. Musimy także zdawać sobie sprawę z tego, co zrobić, jeśli taka awaria nastąpi. Najlepszym rozwiązaniem jest móc zatelefonować do miejsca, gdzie kasę kupiliśmy i zapytać “co dalej”? Na szczęście coraz częściej takie sklepy pomogą nam przez nasz problem przejść.


POLKAS
Pasternik 94, 31-354 Kraków
12 634 05 44
http://www.polkas.pl