Podzial materialow reklamowych

Wszystek z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z każdego miejsca; czyli zatem w strony billboardów, plakatów, albo też reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą podjąć wiele form, zawsze mają jakąś funkcję: powinny zachęcić nas do zajęcia się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam ale muszą wspominać o czymś dużo istotnym. Pracownikom nie można niczego rozkazać, ale można ich zmanipulować, by (nawet okresem nie do celu świadomie) wykonali czynności, których od nich liczymy. I tu używamy do własnego problemu, zatem do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani bezpośrednio z marketingiem, dane są podziały informacji ze względu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest jeszcze jakieś bardzo ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, więc ze względu na rzecz. Tak a możemy zawierać reklamy szeptane, informacyjne, ale również reklamy typu francuskiego lub nawet polskiego.

Czym różnią się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najcięższa do określenia – stanowi więc po prostu przekaz, że jesteśmy trochę do zaoferowania dla mężczyzny. Reklama francuska lecz będzie używała sprzedać nam dany produkt występując go w droga żartobliwy. Z kolei reklama typu polskiego będzie nawiązywała do jakichś kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń czy same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest reklama typu szeptanego. Żeby ją zaprezentować, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, iż jesteśmy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym przekonaniem, przenosi się w bliskim kursie i od razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na własne protesty, że tak właściwie jeszcze się nie zdecydowaliśmy lub te „tylko oglądamy”. Ten typ sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, mamy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a jak odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do innego sprzedawcy, że niedawno kupili dla swojego partnera koszulę w niniejszym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Przyniesie to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie pozwalamy tę tąż koszulę, zapłacimy za nią także spełnieni wyjdziemy, nie będąc do końca świadomości, że teraz zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Czy istnieje do zjawisko dobre? Dla użytkowników ujawniało się, że nie, w wyniku nikt nie wybiera być traktowanym. A dla sprzedawców jak wysoce. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród tegoż się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.